Wednesday 28 October 2009

Ambil Perhatian

Saya berasa amat kesal dengan sikap sesetengah mahasiswa/wi yang melemparkan kata-kata dan kritikan-kritikan yang agak kesat di bahagian komen dan shutbox yang telah disediakan. Sekiranya kebanyakan daripada mereka adalah dari pengajian Islam itu adalah lebih malang sekali. Saya nasihatkan di sini, sekiranya kritikan yang diberikan adalah baik maka, saya terima dengan redha dan rela hati. Jangan kerana hujah dan pandangan saya dalam menyuarakan pandangan terus ditentang sehingga semuanya adalah salah. Tegur dan kritiklah dengan nilai akhlak Islamiah yang kamu semua ketahui.

Bekaitan juga dengan blog ini, bukanlah saya ingin mencari populariti atau simpati. Ia adalah sekadar pandangan dari saya mewakili rakan-rakan saya yang lain dalam menyatakan kebenaran berdasarkan pandangan yang biasa sahaja. Kamu mengatakan saya mencari populariti, ia adalah tuduhan yang agak berat dan kasar. Maaf saya katakan, kamu tidak memahami apa itu pandangan dan apa itu tuduhan. Ada juga yang mengatakan dengan adanya blog ini akan menyebabkan perpecahan?. Tidak bolehkah saya menyatakan pandangan peribadi saya?. saya rasa kamu boleh menjawab persoalan ini.

Kepada Prof Madya Dr Jamil, saya rasa sudah sampai masanya untuk tuan mengambil tindakan tegas bebrapa individu di dalam PMRAM khususnya bagi menutup mulut-mulut mereka dalam manabur fitnah dan menyusahkan pelajar-pelajar di bumi Mesir ini. Antaranya, Us Hairul Nizam bin Mat Husin, Us Nazrul Nasir, Us Mumtaz Harun, beberapa kepimpinan di DPM dan BKAN serta beberapa figure-figure yang lain. Moga-moga dengan tindakan ini dapat menyelamatkan persatuan-persatuan di sini.

Maaf kepada semua sekiranya saya ada tersalah dan tersilap fakta.

9 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Sabar...saya rasa Dr Jamil pun sedang ambil perhatian serius isu ini....beliau bukan calang-calang orang!

    ReplyDelete
  3. HAA...SGT LA...NGEPONG JAH MU RETI EZO...DASAR NOK KO JAWATAN....NOK SOHOR...MU INGAT MLEK EZO...PAHNI KLU AKU JUPO MU..SIAP LA MU..DULU US HALIM PAHANG HOK KATOK MU..NI BUKAN AKU SORE JAH...SO MESIR NOK HAMBAT MU..BECI KO MU...
    MU TAHU DOK SAPO SEBENAR SURUH US HALIM KATOK MU? HAHAHA...PEGAWAI RMH NEGERI JUGAK...MU JAH DUK INGAT PEGAWAI SUKO KO MU...PADAHAL DEMOO TUH BENCI GILO EH KO MU NI...

    ReplyDelete
  4. sesiapa yang menyentuh saya sekali lagi,,saya akan hadapkan ke pengadilan! satu lagi....pegawai PAHANG pegawai negeri...saya tak hairan sebab memang diketahui umum ada pegawai-pegawai negeri yang "bersekongkol" dengan PMRAM termasuk PAHANG dan beberapa negeri lain yang tidak perlu disebutkan disini!

    ReplyDelete
  5. salam wrbt

    ustazah, saya cukup tertarik dgn kritikan ustzah
    sudi jika kita bertukar tukar pandangan?

    email: ghuraba09@yahoo.com

    semoga Allah memberkati perjuangan kita, amin

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum

    Laa, fasal banner tandatangan DESAK yang kena curi tu maybe ada kaitannya dengan tuan punya blog ni. Sebab tu Jamil gi upah arab curi banner tu.

    Ni tindakan pertama mungkin selepas Jamil mengambil perhatian dari blog ni.

    Simple.

    ReplyDelete
  7. salam.ukhti fillah.apa khabar?moga sihat hendakNya.ukhti,tak elok kita buat macam ni.kita ni kan sama-sama Islam.ada lagi isu besar yang perlu kita fikir di luar sana.isu umat.org mu'min itu kan bersaudara.[alHujurat:10]adakah kita belum menggapai seorang mu'min kerana itu kita masih mengutuk sesama sendiri?berlapang dada itu kan selemah-lemah iman.muhasabah untuk diri ana juga.bagaimana dengan ukhti?berlapang dada selemah-lemah iman.mu'min itu bersaudara. ^-^

    ReplyDelete
  8. salam..ukhti kalau ukhti keluarkan pandangan biarla ianya atas nama ukhti sendiri.kalau tak puas hati, atas nama ukhti kepada mana2 org yg ukhti tak puas hati tu...jgn libatkn platform.bkn sb nk jg nama..tapi nk jaga ukhuwah..tp bg ana tak payah tujukan kepada sesiapa pun itu lagi baik..dan lagi baik kalau ukhti tulis tazkirah yg membina yang berpandukan Al-Quran dan Hadith..bukan kritikan yang tiada memberi manfaat dan blh menyeret kita ke neraka sedangkan banyak lagi amal yg lg pnting...wallahu a'lam..

    ReplyDelete
  9. Enti tiada sifat ke'akhowat'an bila enti buat begini..enti ni siapa? kalau enti lelaki sekalipun, enti tiada sifat ke'ikhwah'an..ikhwah-akhowat tak ajar begitu..bahkan Rasulullah sekalipun..kalau ditakdirkan enti menemui ajal,bila masanya taubat?buang rasa bongkak(aku buat ni betul) yang telah disuntik dengan seleweng syaitan. selewengnya niat tergambar melalui kata2 enti.insaflah..enti tak takut ke pada kematian? bila2 masa sahaja nyawa kita akan ditarik...Kembalilah pada Allah kalau enti betul2 hambaNya.Musuh kita si kafir...bukan si muslim..si muslim untuk kita bermuamalah baik dan sama2 pertahankan Islam...Enta/ti sedarlah..

    ReplyDelete